Prof. Dr. Bagdy Emőke

A boldogtalanság és a boldogság 14 tétele (előadás, majd kötetlen beszélgetés az előadóval)

Hogyan tedd magad boldogtalanná? (Cloe Madanes)

1. Rettegj az anyagi problémáktól!

2. Unatkozz kitartóan!

3. Találj magadnak negatív ént, a bajod legyen az életed központi eseménye és szorgosan gyakorold tüneteidet!

4. Veszekedj sokat!

5. Mindenkiről a legrosszabbat feltételezd!

6. Mindenben kizárólag a saját érdekeidet nézd!

7. Ne hálálkodj!

8. Ne élvezd az életet!

9. Rágódj sokat, emészd magad!

10. Mindig legyél nyitott a rossz hírekre és mindig szorongj!

11. Hibáztasd a szüleidet az elrontott életedért!

12. Átkozd vagy istenítsd a múltat, hogy rosszkor, rossz helyen születtél és rossz, ahol vagy az életben, bezzeg régen milyen isteni volt!

13. Próbáld megváltoztatni a párodat!

14. Légy kritikus, utálj minél több dolgot és ennek mindig adj hangot!

Ha mégsem ezt akarod, akkor fordíts, olvasd el a pozitív lehetőségeidet!

Ami segít, hogy boldogabb légy! (Ljubomirsky, S. Bagdy E.)

1. Hála és köszönet gyakori kifejezése.

2. Optimizmus, élethit és életbátorság gyakorlása (legyenek életcéljaid…vizionálj, mit szeretnél elérni. Rugalmas derűlátás)

3. A rágódás, kényszeres gondolkodás és a társas összehasonlítgatás elkerülése;

4. Jó cselekedetek gyakorlása, segítőkészség, adni tudás, altruizmus.

5. Kedvesség, empátia, kapcsolatok ápolása, szeretet kifejezése (szavak, ölelés, érintés)

6. Célravezető, pozitív megküzdésmódok kidolgozása, (írás, tanácskérés, konzultáció, keresni a rosszban a jót, társas támasz, értelemkeresés, újraértelmezés, humor, felülemelkedés, meditáció, ima)

7. Megbocsátás

8. Az áramlatélmények fokozása; apró örömök élvezete, ilyen pillanatok, órák teremtése.

9. Legyen jövőképed, céljaid ne engedd el… ez a lelkes elköteleződés.

10 . Spirituális élet, vallásgyakorlat, meditáció.

11. Törődj a testeddel; erőnlét, sok mozgás, edzés, relaxáció, imagináció, meditáció, mindfulness

12. Ápold a lelkedet: tégy úgy, mint a boldog emberek: mosolyogj, nevess, légy derűs, kedveld a viccet és a humort.

13. Vigyázz a párkapcsolatodra, családi életedre, baráti szeretetkapcsolataidra.

14. Kérdezd meg magad: mikor voltam igazán boldog?

Tégy minél gyakrabban úgy, hogy ezt az élményt megismételhesd!

Dr. Bagdy Emőke

1941-ben született Tiszafüreden, melynek 2010-ben díszpolgára lett.

Klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, szupervizor. A Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézetének tanszékvezető egyetemi tanára, 2011-től emeritus professzora, az itt 2000-ben meginduló pszichológusképzés megalapítója. Korábban 34 éven át az Országos Ideg és Elmegyógyászati Intézet /közismert nevén „Lipót”/ szakigazgatója valamint a klinikai szakpszichológusképzés tanszékvezetője volt.

Munkássága a pár és családi kapcsolatok kutatása, a segítő pályára felkészülés, a hivatás-személyiség gondozása, a szakember mentálhigiénéje és újabban az egészségpszichológia terén összpontosul. Számos könyve, többszáz tanulmánya mellett televíziós előadásai és rádiószereplései tették közismertté.